2008. október 15., szerda

Alszunk, alszunk, aludnánk


Az általam olvasott "szakirodalmak" mindig azzal foglalkoznak, hogy mikor aludják át az éjszakát a gyerekek. Hát nálunk ez 10 hetesen, azaz egy hete megtörtént. Ez azt jelenti, hogy 9-fél tíztől reggel 8-ig alszik a baba. És ez nem egyszeri eset, ez azóta bebizonyosodott. Hogy ennek nem fogok 100%-osan örülni, azt soha nem gondoltam volna. Azt meg pláne nem, hogy még én ébresztgetem majd hajnalban a babát. A probléma ugyanis az evéssel és az én nem alvásommal van.
Egyrészt ha nem szopizik hajnalban, akkor csak 4x eszik és összességében kevesebbet mint korábban. Ezen a héten csak 90 grammot hízott (míg előtte 280-at). Másrészt én nem tudok 12 órán át raktározni, viszont ha meg felkelek akkor tök nehezen alszom vissza. A héten kísérleteztem: volt hogy kivettem a kiságyból 5 körül enni (keltegetni nem nagyon kellett, sokszor tekereg és olyankor éberen alszik), volt, hogy nem ébresztettem. A reggeli ébredési időt ez érdemben nem befájásolta. Most a taktika az, hogy csak én kelek éjjel és a lefejt tejcit megkapja délután és este cumisüvgeből, amikor többet enne, mint amennyi jut.

A héten ismét sok újdonság volt. Például megvolt az első "kimenő", azaz szombat este elmentünk Tónival, miután lefektettük a babát. Persze azért hátrahagytunk egy felvigyázó nagymamát:

Felavattuk az orrszívó porszívót is, mert benáthásodott a bébi. Először szegényem nem sírt, sőt nevetett két szívás között. Azóta már rájött mi a helyzet és pokoli sírás van mindig. Az okosodás már más téren is megmutatkozik. Pl. kajával se lehet vicceskedni. Eddig ugyanis ha úgy láttam, hogy enne még és nincs lefejt tej, akkor csináltam tápit. De rájött, hogy a cumisüvegből nem mindig ugyanaz jön. Ezért egyet óvatosan beleszív, megkóstolja és ha tápi van benne, akkor kiköpi. Ha tejci akkor hatalmas kortyolás következik. Kivéve esténként. Akkor mindent megeszik, készül a hosszú éjszakára...

Nincsenek megjegyzések: