2014. május 10., szombat

Első családi kerékpártúra

Régi álmom volt, hogy családilag biciklitúrára menjünk. Ez a már-már nyári május 1-én, a Fertő tónál meg is valósult!

A balatonon rengeteget gyakoroltuk és közlekedési céllal már mentünk is családilag,  de egyrészt ekkor Bálint még négykeréken nyomta és a kicsik gyerekülésben utaztak, másrészt nem volt túra jellege a dolognak.

A felkészülés keretében Ági és Bálint is új kerékpárt kapott. Ágié mindenhol rugózó, szuper kényelmes, sok váltós, szuper bringa (ezen ne múljon), Bálinté meg egy 20"-os, igazi nagyfiús, szintén rugózós, váltós, kulacstartós, kitámasztós (hogy a Bálint által legfontosabb tulajdonságokat számba vegyem). Kamilla megörökölte Bálint zöld kisbiciklijét (14"-os), de hogy "testre szabjuk", vettem rá neki egy szép rózsaszín csengőt és az első crossmotor műszerfalat lecseréltük egy Hello Kitty-s, fehér-rózsaszín kosárra. Végül is lányka megbarátkozott a gondolattal, hogy ő ezen fog megtanulni biciklizni és ha majd ő is tud két keréken, akkor kap egy csodaszép rózsaszín kerékpárt.
Itthon az utcánkban is folyt a gyakorlás, a fel-alá biciklizés. Bálint megbarátkozott a nagy, kézifékes biciklijével, és megismertük Kamilla biciklizési szokásait is: ha lát egy érdekesebb dolgot, akkor erősen nézi és többnyire fogalma sincsen, hogy közben hová megy a biciklivel, illetve néha elfelejt tekerni, annyira belemerül a gondolataiba vagy a beszédébe. Továbbá Kamcsi akkor se tud tartósan 5-6 km/ h-nál többel menni, ha nagyon odafigyelünk. 10 km/h körül pedig elkezd félni és fékezni. Ennek következtében elég jól megtanult a kontrával fékezni. Ezért aztán vettem egy vontató rudat is (trail gator) a Dechatlonban, hogy egy hosszabb túrán tudjunk haladni.

Na mindezen előzmények után lementünk Sopronba, 3 biciklivel a kocsi tetején (köszönet CLA-nak a tartóért, mert nekünk autónként csak két-két tartónk van, de most már három biciklit kell a tetőre tenni). Csütörtök reggel, kiegészülve Kovács Lacival, kimentünk Fertőrákosra, a Fertő tavi kerékpár út széléhez. Ott aztán megkezdtük a kihívó túránkat (eredeti tervek szerint a gyerekvidámparkba Ruszt és Sankt Margarethen közé indultunk - kb. 12 km Fertőrákostól).

No a túránk nem volt zökkenőmentes. Kamilla defektet kapott (Bálint kockásra farolta a zöld bicikli hátsó kerekét, ami most adta meg magát). Kiderült az is, hogy a gyerekparkhoz nincsen rendes kerékpár út (ami van az a közút mentén halad, amit nem akartunk bevállalni), így végül könnyített útvonalon valósítottuk meg a túrát. A vidámpark helyett a ruszti strand lett a célpont.
De nagyon élveztük. Bálint jól elfáradt, hazafelé az emelkedőket már nehezebben vette és még harmad nap is izomláza volt. Kamilla élvezte a vontatást, nézelődött és végig tekert a vontatott biciklijén (ha nagyon lassan mentem érezhető is volt a hajtása) és be nem állt a szája. Bali pedig hősiesen tűrte az ülést és végül nem aludt el benne. Ebben sokat segített, hogy az út mentén rengeteg állat volt (vadkacsák, lovak, malacok, juhok), amiket alaposan meg lehetett szemlélni.

Miután visszaértünk Sopronba Kamcsa biciklijét beadtuk a szervizbe. Kapott új gumit meg egy generál karbantartást, közben én is megerősítettem a csavarokat, hogy a vontatón ne legyen annyira ferdén, így fel vagyunk készülve az újabb családi túrára. Másnap pedig autóval megnéztük a vidámparkot is :-)