2016. február 19., péntek

Kami esete a begyulladt tejfoggal

Ősz elején csúnya fekete lyukat fedeztem fel Kami két felső foga között. Az alsó fogak jobban szem előtt vannak, a felsőket nem gyakran vizslattam. Nem volt mit tenni, el kellett menni fogorvoshoz. Hiába mossuk mindhármuk fogát ugyanúgy, s étkeznek nagyjából hasonlóan, Kaminak több foga is kilyukadt, míg a fiúk fogazata szerencsére ép. Ahogy a fogorvos néni mondta: valaki saroktelket örököl, valaki rossz fogakat. Ismerős dolog ez, sajnos én is gyakori vendég vagyok a fogászaton.
Amikor Kaminak először említettem a fogorvost, pánikba esett. Csak egy hét múlvára kaptunk időpontot, addigra szerencsére megnyugodott. Fanni néni, a gyerekfogorvos negyed órát töltött azzal, hogy mindent megmutatott Kaminak, lifteztek a fogorvosi székben stb. Csak ezután jött a fúrás és a tömés. Kami egy hős módjára feküdt és tátotta a száját. Össze-vissza dicsérték, aminek hatására Kami büszkén és teljes lelkesedéssel távozott. Szükség is volt erre, mert többször kellett menni, részben mert kiesett a tömés.
Még jó, hogy nem a fiúkkal történt ez az eset. Ők biztosan nem bírták volna ilyen fegyelmezetten a dolgot. Elég ha csak a korábbi sebészeti látogatásainkra gondolok. Kami az állának összestoppolásait is ugyanilyen türelemmel és mozdulatlanul viselte... 
Na de aztán egyszercsak megjelent egy nagy hupli az egyik tömött fog mellett az ínyen. A fogacska elhalt és begyulladt. Felfúrták, a gennyet kifolyatták, a fogat nyitva hagyták. Emiatt minden evés után tisztítani kellett (elvileg). A gyulladás nem ment le (emiatt vagy sem, visszatérő láza volt másfél hétig), aztán antibio kúra. Ez végre levitte a búbot, a gyulladást, de hamar visszajött a búb. Ekkor már fogtam és én felszúrtam neki az ínyét, kifolyattam a cuccot és bejelentkeztünk egy foghúzásra. A foghúzás a végső, amit egy gyerekfogorvos javasol, mert a maradandó fogak növekedésében a tejfog idő előtti eltávolítása állítólag nagy galibát tud okozni, de itt már szerinte sem volt más értelmes választás.
Így ma reggel kihúzták Kami fogát. Kamilla ismét egy hős volt, pedig most már érzéstelenítőt is kapott, azaz volt szuri is (az eddigiek szuri nélkül mentek). Most már csak azon kell izgulni, hogy a hátramaradt seb ne gyulladjon be, illetve a keletkezett hézag miatt nem kezdjenek el szétcsúszni a fogak... Na meg hogy több fogacskával ne járjunk ennyire pórul....

Nincsenek megjegyzések: