2009. június 18., csütörtök

Így legyen okos az ember...

Most aztán tényleg meg vagyok lőve. Az volt ugyanis, hogy a gyerekdoki ajánlására elmentünk egy mozgásterapeutához. (Huncutka egyébként pont aznap kezdett el haladni, amikor megbeszéltem a terapeutával a randit. Biztos megérezte hogy készülődik valami ellene. Last minute man...)
Mint kiderült, ez a mozgásterapeuta nem más, mint egy konduktor, azaz Pető-módszer szerint dolgozó gyógypedagógus féle. Kifejtette, hogy a DSGM-n, ahova járunk, csak kilazítják Bálint egyébként is laza izomzatát. A Dévény-es gyógytornász másnap azt mondta, hogy a Pető-módszer alkalmatlan korai fejlesztésre, nem erre találták ki, csak belekezdtek, mert ez ma oly divatos. Na így legyen okos az ember.
Megdöbbentem a kölcsönös "utálkozáson", de aztán rájöttem mi lehet a helyzet. Ezt a munkát szívvel-lélekkel csak úgy lehet csinálni, ha valaki mélyen hisz a módszere helyességében. Ha viszont az ő módszere a tuti, akkor a másiké már nem lehet az.
A vicces egyébként az, hogy mindezek ellenére a diagnózis és részben a gyakorlatok is nagy hasonlóságot mutatnak. A konduktor javaslatára így most otthon is törzsizomzatot kell erősítenünk. Például fellógatott játékokkal, ami után felfele nyújtózni kell:

Szintén az ő javaslatára használjuk újra járókát és nagyobb intenzitással az etetőszéket.

Bár egyre kisebbek a kilengések ülés közben, a pépes kanállal betalálni a szájába még most is nagy kihívás...

2 megjegyzés:

Dorka anyuka írta...

Hihetetlen, ugyanez volt nálunk is! Hozzánk is konduktor jött ki, Pető intézetes, és ő is azzal kezdte, hogy bár milyen divatos a DSGM, semmi értelme nincsen...
Szerintem az csak jó, ha több szem többet lát, és már mindkét módszer alapján megállapították, hogy semmi baja Bálintnak...
üdv, ZSófi

Kriszti írta...

Én több forrásból is hallottam, hogy a Dévényesek szidják a Gézengúzt. Gusztustalannak tartom ezt a mentalitást. Ha nem ért vele egyet, inkább ne mondjon semmit, de ne fikázza. Nagyon elszomorító. Én úgy gondolom, a kérdést végül úgyis az dönti el, mi történik a babussal. Nekem elég meggyőző, hogy Csani nagyon ügyesen fejlődik, mióta járunk Gézengúzba, úgyhogy a kritikák egyik fülemen be a másikon ki. Nem akarjátok kipróbálni? (csak vicceltem :)