2013. február 20., szerda

Az első zsúros tapasztalatok

Ez a bejegyzés azért született, hátha jövő február elején újraolvasom. S így majd tudom, hogy pl. a zsúr napját, az azt megelőzőt és az azt követőt is kihúzzam a naptárból: ide mást tervezni nem érdemes.
Előkészületek: e-mailes meghívó a szülőknek, írott meghívó a gyerekeknek a fakkba, tortabeszerzés, kellékek (díszítés, szülinapi csákók, játékálarcok - mivel nem érdekelt senkit, megmaradt jövőre, ez a pont kipipálva), bevásárlás, sütés - főzés (Maminak javarészt átpasszolva) és elpakolás. Konkrétan a nappali kiürítése. Valahogy így:
Szőnyegek és játékoskosarak (aminek a tartalma csak szétszórásra való) eltávolítása, nem használandó helyiségek, mint pl. hálószoba lezárása (ez idén elmaradt), s gyermekbútorok beszerzésre. 12 kisszékünk és 4 kisasztalunk nem volt, így ezen végeredmény eléréséhez három helyről kértünk kölcsön ezt meg azt. 
A beszerzés mellett a másik kulcsfontosságú elemnek a kiszervezés bizonyult: legkisebbikünk kiszervezése Orsinak, a babysitterünknek. 
A buli második felében aztán Kamilláról is kiderült, hogy a sok, számára idegen gyereket megunta és neki is  kell némi személyes szórakoztatás, úgyhogy Orsi végig maradt. 

Tóni kérdése az utolsó vendég távozásakor:
- Nem arról volt szó, hogy annyi gyereket hívunk meg ahány éves Bálint?
Ööö, igen, öt kisfiú jött volna. De aztán meghívtam azokat is, akiknek az anyukájával még jóban vagyok (és Bálint bővített listáján is fent voltak), így duplázódott a létszám (két lemondás mellett). Bálint így is csak az öt "törzsvendéggel" játszott, neki azt hiszem ez mindegy volt. De hát nem árt az óvodai életbe jobban bekapcsolódni...
Tóni mamája (röviden: Nagymama) óva intett a szülős a partiktól. Mondván, hogy a gyerekek a szülők jelenlétében sokkal "elevenebbek", cserébe ilyenkor a szülők sem a gyerekek fegyelmezésével vannak elfoglalva. Nos ez abszolút igaznak bizonyult, de legalább a szülők is jól érezték magukat a "felnőttasztalnál". Én ebből azért korlátozottan vettem ki a részemet, konkrétan miután elment mindenki, a romokon én is megvacsoráztam... Ha nagyobbak lesznek, akkor azért szülőmentesítjük az összejövéseket. S talán akkor majd a közös játékra is sikerül őket rávennem. 

A papírtányéroknak és papírpoharaknak köszönhetően este hamar helyreállt a látszólagos rend. A viszonyokat azért jól jelzi, hogy másnap reggel Tóni többször megemlítette, hogy bizony fel kellene mosni meg ilyenek. Én inkább leültem reggelizni. Egyszer csak porszívózás hangjára lettem figyelmes. Tóni  - kb 5 év után újra - porszívót ragadott, majd felmosóvödröt és az egész nappalit végigtolta...:-) Azért hozzátette: 
- Legközelebb vasárnap délután legyen ez a zsúr. Én pedig hétfőn reggel korán megyek dolgozni...

Nincsenek megjegyzések: