2013. április 10., szerda

Egy korszak véget ért

Ezek itt az esti fektetéshez kikészített innivalók. Balról jobbra haladva Bálint, Kamilla és Balázs adagja. Nos igen, Bálint is ebből iszik. Mikor elkezdtük volna leszoktatni, addigra jött Kamilla, aztán Balázs. Mindig volt valami indok, miért engedjünk a határozott kérésnek (enyhe kifejezés), hogy ő bizony ragaszkodik ehhez a szertartásához.
Az újdonságérték nem is ez, hanem a harmadik cumisüveg megjelenése: Balázs ugyanis pár hete anyatej helyett lelkes kecsketej ivó lett. Az esti fürdetés után még vizesen, törölközőbe csomagolva meglátja a kikészített tejet, már két kézzel nyújtózik utána. 
Egy évesen még napi 4-5x szopizott. Szülinapja után aztán elhatároztam, hogy éjjel már nem lesz szopi, így háromra csökkent a napi adag. Majd hamarosan elhagytuk a napközbeni szopit is, s hónapokig megmaradt a reggel-este evés. Aztán egy nap elhagytuk az estit is. Tudtam, hogy tőlem nem fogja elfogadni a tejes cumisüveget este, ezért Tóni ment be vele a szobába. Balázs játszott a cumival, forgatta a szájában, s látszott rajta, hogy egy pillanatig sem merült fel benne, hogy ez most itt a vacsora és meg kellene inni. Tóni ekkor gondolt egyet, beült oda, ahol szoptatni szoktam, maga köré tekerte a szopipárnát, rátette Balázst. A kialakult reflexek aztán működésbe léptek, s az ismerős hely és póz hatására Balázs legurította az összes tejet. Most már beteszem a kiságyába, önállóan felhörpinti a tejet, hasra vágja magát és alszik (vagy nem). 

Egy korszak véget ért. 2007. novemberében, azaz 5,5 éve lettem terhes Bálinttal. Azóta vagy terhes voltam, vagy szoptattam, esetleg rövid ideig mindkettő. Ez idő alatt megettem kb 30 nagy doboz Gravida-t, 50 doboz MagneB6-ot és Kalciumot. Így általában a vérképem elérte a normál tartomány alját. Megettem a világ összes kajáját, rászoktam a bőséges reggelire, a meleg vacsorára és az azt követő pótvacsorára. 
Mostantól kezdve nem kellene annyit enni, de lehet gyógyszert szedni, komolyabban inni és hosszabb ideig távol lenni. :-) Ami az evést illeti, a szoptatás elhagyásával azonnal éreztem, hogy kevesebbet igénylek. Már nem voltam esténként farkas éhes. Gyógyszerek nélkül meglepően jól elvoltam, akkor meg minek? Egy-egy pohár bor eddig is lecsúszott (egy deci három óra alatt teljesen kiürül a szervezetből), a hosszabb távollét pedig még úgyis várat magára...

Nincsenek megjegyzések: