2013. december 22., vasárnap

Adventi készülődés

Az idei ádvent elég rövidre sikerült. A rövidséget betegségeknek és az én távollétemnek köszönhetjük. Még november elején hazahozott Balázs egy köhögős bacit. Természetesen a bölcsiből. Ott tenyésznek a legmasszívabb fajták. Két hét alatt kikúráltuk (majd utána közel egy hétig egészséges is maradt). Pont mikorra Balázs megkapta az egészséges igazolást, én teljesen kidőltem. Iszonyú köhögés, tüdőgyulladás (bár a röntgen nem mutatta ki, a doki nyugtatott, hogy ez bizony az), s három hét antibiotikum. Mire nagyjából kikeveredtem belőle, Bálint egy hasmenéses-hányós vírussal lepett meg minket. Úgy irigylem azokat, akik nem kapják el a betegségeket a gyerekektől. Én mindent elkapok és sokkal nehezebben keveredek ki. Egy ismerősöm erre kifejlesztett fertőzéselmélete szerint a családon belüli 2. és további fertőzések törvényszerűen rosszabb lefolyásúak. Ha mondjuk Bali hazahoz valamit, benne mutálódnak a bacik / vírusok, alkalmazkodnak az ő szervezetéhez. Mivel a szülő / testvér elég hasonló genetikai állománnyal rendelkezik, ezért ő ezt a mutánst már nehezebben győzi le. Nem tudom van e valós orvosi alapja mindennek, de logikusan hangzik.
Mindezek után aztán december második hetében elmentem 5 napra Brüsszelbe. Hogy minden gördülékeny legyen, minden napra előre be volt osztva, hogy Mami és bébiszitter hogyan mozgatják haza a gyerekeket és vigyáznak rájuk, amíg Tóni haza nem ér. S ha valami esemény van, még Nagymama is be tud segíteni. Na ehhez képest hétfőn, az első napon Mami és a bébiszitter esett ágynak, majd másnapNagymama is. Harmadnaptól pedig Balázs is kidőlt a sorból (ismét). A hátralévő időben Tóni egyedül lavírozott az óvoda, az otthon maradt betegek és a munkahelye között.
Hazaérve már csak egy hétünk volt karácsonyig, sok-sok karácsonyi ünnepséggel, baráti vacsorával. Mikor november elején interneten megrendeltem a gyerekek szinte összes karácsonyi ajándékát, nem gondoltam volna, hogy az utolsó napokban még ilyen rosszul fogok állni az előkészületekkel.
Mézeskalácssütésre azért sikerült tegnap sort keríteni. Idén már nagyon kitartóan szaggattak a gyerekek, Bálint a tepsibe is ügyesen berakosgatta a kész darabokat.


Nincsenek megjegyzések: