2008. szeptember 29., hétfő

Először

Az "első"-kre és "először"-ökre általában emlékszünk. Ezen a héten elég sok ilyen történt. Pl. én Bálint születése - sőt a terhesség eleje - óta először fürödtem (mármint meleg, habfürdős vízben ücsörögve kádban), mindenki megnyugtatására: zuhanyozni azért szoktam.... Először elővettem a mostanában mellőzött szempillaspirált stb.

Bálinttal először utaztunk kettesben autóval. Anyósülésen ült mellettem a hordozóban, amit most már rendszeresen használunk. Bálint fogadta az első "hivatalos" látogatókat is (azaz nem rokont és nem egyéb okokból feltévedt barát látogatót), Kriszta és Endre személyében, akik gyakoroltak egy kicsit a decemberi babájukra:
Először voltunk látogatóban nem a nagyszülőknél: nevezetesen az unokatesóknál. Bálint még csak 8 hetes, de már van egy unokhuga! A látogatás egyébként nem hagyhatott benne mély nyomokat, mert végigaludta, pedig este, a délutáni etetés után soha nem szokott aludni, főleg nem 3 órát egyhuzamban...

Egyébként el ne kiabáljam, de egész jól alakulnak az éjszakák és a napirendünk. Már csak 5x eszik Bálint: 4, 8, 12, 16 és 20 óra körül. Azaz kb. fél tíztől hajnal 4-ig alszik, de egyszer volt, hogy csak 1/4 6-kot ébredt meg. Aztán kb. 8-ig még visszaalszik, így az éjszakai felkelés egy körben megvan. Egy evést jellemzően 40 és 60 perc között zavarunk le. Ma éjjel 30 perc alatt megvolt a 180 gramm, de tegnap délután 70 percig is elnyammogott kevesebben. Napi 4,5 óra szopi-idő. Egy félállás.

A héten a két egészségügyi intézményt is megjártunk: a Budai Gyermekkórházat UH miatt, majd a Szemklinikán, ahol végül a könnycsatorna mosás alapos indok és szülői érdeklődés hiányában elmaradt, de megtudtuk, mennyit és hogyan lát egy 2 hónapos csecsemő. A nagyon kedved dokinéni ugyanis adott nekünk 2 lencsét, melyen keresztül tekintve reprodukálta nekünk, hogy mennyire élesen lát Bálint. Röviden: kicsit rosszabbul mit én szemüveg nélkül.

Nincsenek megjegyzések: