2010. május 17., hétfő

Kamilla 1 hónapos

Kamilla ma egy hónapos. Egész pontosan eme bejegyzés közzétételének időpontjában (még jó hogy lehet ütemezni a bejegyzéseket).
Nézzük először a statisztikát: 3670 gramm (2890-nel jöttünk haza), 53 cm (azaz születése óta 2 cm-t összement; na ennyit a kórházi mérésről ), a buksija pedig 36,5 cm (34 volt születéskor). Hajmennyiség csökkenőben, mert kezd kopaszodni, azaz elől kikopni a születési haja. 7x eszünk, ebből 2 éjszakára esik, de mégis sokkal kevésbé megterhelő ez mint Bálint éjszakai evései, akivel alkalmanként 1-1,5 órát voltam fent. Ezúttal 20 percbe általában még az is belefér, hogy utána még igyak, meglátogassam a mellékhelyiséget és ha már felkeltem megnézzem Bálintot is.
A reggel elég korán, fél hatkor, jobb napokon 6-kor kezdődik a fiúknak (nem Tóni kezdeményezésére), a lányok általában 7 körülig húzzák még. Aztán Tóni visszadől ha teheti, én pedig etetem a népet: Kamillát, aztán Bálintot és magamat. Tipikus reggeli csendélet: Bálint az etetőszékben, Kamilla a bal kezemben lóg valahogy így,

közben jobb kézzel próbálom felkarikázni és megkenni a kiflit. Ez általában nem sikerül, ezért Kamillát beteszem a mózesbe vagy a járókába, s abban a 30 másodpercben, amíg nem kezd el reklamálni, na akkor gyorsan megkenem Bálintnak a kiflit. Aztán amíg el nem indul Bálint Apával a bölcsibe, addig jól "eljátszik" a hugával. Például tologatja a lakásban (néha bekerül a mózesbe egy-egy kisautó is)

vagy megpróbál bemászni mellé.
Délelőtt általában éber és 2-2,5 óránként eszik Kamilla, aztán - ideális esetben - jön egy nagy délutáni alvás, amikor én is lefekszem. :-) Az esték 6-tól 8-ig, fél 9-ig igazán sűrűek, mert vacsizni és vacsiztatni kellene, fürdeni és fürdetni, s hát olyankor megint nyügi van. A ki mikor eszik és fürdik téma még mindig napról napra másképp alakul, de a bevált módszer: én Kamillát, Tóni Bálintot rendezi ha egy időben jön rájuk vmely szükség.
Sajnos így Bálintra sokkal kevesebb időm jut, nem sokat vagyok kettesben vele, ami nem jó. Hétvégén is inkább Apa viszi ide-oda, vagy mind a négyen megyünk. Amíg Kamilla gyakran és nem teljesen kiszámíthatóan eszik, ezen nehéz változtatni.
Ma először - eddig mindig megoldottuk másként - én mentem Bálintért a bölcsibe délután. Persze Kamillával együtt (májusi 8 fokban, szélviharban, kerülgetve a kidőlt fákat). Kisebb probléma csak akkor merült fel, amikor hazaérve Bálint nem volt hajlandó feljönni a lépcsőn. Így hát becsuktam a lépcsőház ajtaját - megelőzendő a kiszökést -, felvittem gyorsan a csajt, aztán visszamentem a földszinten várakozó kispasiért. Akinek ekkor hirtelen megjött a kedve a lépcsőmászáshoz...

Nincsenek megjegyzések: