2011. október 17., hétfő

Leányka másfél éves

Kamilla ma 1,5 éves (9,9 kg, 80 cm, 12 fog, 20,5-es láb). Igazi kis csajos alkat, a 10 kg-ot még mindig nem értük el.
Leányka ugyanakkor minden kétséget kizárólag túltesz a rosszalkodásban állítólag jobban álló fiúkon (beleértve Bálintot is ennyi idősen). Kamilla egy krimina, szoktam mondani. Viselt dolgainak száma tetemes. A minap pl. sudocream-mel, a legdurvábban sűrű és zsíros popsikrémmel bekente magát tetőtől talpig, azaz konkrétan a szájától a bokájáig, a közbeeső ruhadarabokat se kímélve. Ezt követően a parkettán terítette el egy nagyobbacska területen a doboz maradék tartalmát, amíg én a szobájukban elpakoltam a ruhákat.

Az utóbbi időben egész nap ezt ismételgeti: aja, aja, aja. Ezt hallotta Bálinttól, ezért így hív engem. De mivel akkor is ismételgeti, ha nem vagyok a közelben vagy egyáltalán nem vagyok itthon, ezért nem vagyok benne teljesen biztos, hogy tudja a pontos jelentést is.
A csajszi egyébként teljesen önjáró. Pelenkázásnál popsitörlővel törölgeti a fenekét, a lépcsőn nem feltétlenül engedi meg, hogy fogjuk a kezét, enni pedig csakis önállóan hajlandó (a koszt leszámítva jó dolog is ez, hogy már egyikőjüket se kell etetni). Apropó evés. Kamillánál is beköszöntött már egy ideje a mazsola mánia. Ennek speciális rituáléja van. Ő nyüszít a spejz előtt, én kiveszem a zacskót, ő odaviszi az asztalhoz, én kiöntök belőle egy kicsit, ő leszórja az egészet és melléülve elmajszolja.

Kedvenc játék? A (szennyes) ruhák magára aggatása és a cipők felpróbálása továbbra is viszi a pálmát, de környezeti tényezők hatására jó viszonyt ápol a kisautókkal is.

S természetesen minden nagyobbaknak való játékban aktívan részt vesz. A gyurmázás már egész jól megy, végre egyikőjük se eszi meg az alapanyagot. Kamilla viszont rendszeresen megkóstolja a festéshez használt vizet. Még szerencse, hogy csak sima vízzel festünk, festék nélkül egyelőre.

A szociális interakciók terén még van mit fejlődnünk. Csupa szeretetből harap, csíp és igazi kismacska módjára karmolászik minket, de mostanában minden másik kisgyerekkel történő ismerkedés arcbakapással kezdődik és ezért rövid távon le is zárul. És hát Kamilla szeret mindenkihez odamenni ismerkedni...

Nincsenek megjegyzések: