2012. augusztus 3., péntek

Bálint négy éves

Négy éve ilyenkor is az olimpia lázában égett a világ. Én pedig soha annyi közvetítést nem néztem meg, mint akkor, a végtelen hosszúra nyúló szoptatási próbálkozások alatt.
Bálint ma négy éves. 27-es láb, a védőnői státuszfelmérés szerint 106 cm, 18,5 kg és mivel a legkisebb jelet már nem jól mutatta, "látása bizonytalan". Ez utóbbit szerencsére nem tapasztaljuk, hacsak a szelektív látás (és hallás) nem számít annak.
Egyedül öltözik és vetkőzik, ha épp van kedve, csak a felsőrészek levételével gyűlik meg a baja. Az ébrenlétek idejére stabilan szobatiszta, egyedül kimegy wc-re, csak a popsitörléshez kell segítség. Alváshoz azonban még kap pelust és tele is pisili. Mindenesetre összességében négy éves korban már egészen  "használható" a gyerek. Meg lehet vele beszélni sok mindent, el tudja fogadni, hogy valami csak később lesz. Na persze nem mindig, s ilyenkor - meg ha valami nem sikerül neki - dühbe gurul, kiabál és üt-vág. Amolyan fiús hiszti ez.

A miért korszak is erősen tartja magát. Egy mesét is nehezen lehet végigolvasni, mert annyi miért van, hogy közben teljesen elvesztjük a sztori fonalát. Rengeteget beszél és kérdez, Kamcsi sokszor rosszul is viseli, hogy pl. az autóban csak Bálinttal beszélgetünk, az ő kíváncsiságát próbáljuk kielégíteni. Kamilla azonban nem az a típus aki ne harcolná ki magának is a figyelmet, ő is el kezd beszélni és közli is: "naaa, most én beszélek!".
Hihetetlen dolgokra emlékszik. A minap a védőnői rendelőben felemlegette, hogy ott feküdtem és a védő néni vizsgálta a pocakomat ( kb. éve Balázs szívhangját).
A szerepjátékok korát éljük. Cseppet sem zavarja, hogy hetekkel ezelőtt az összes autóját beraktam egy szemeteszsákba és levittem a garázsba. Mostanában ugyanis naphosszat szerepeket ölt magára s úgy játszik: tűzoltóként eloltja a tüzet, vagy éppen lovag bácsiként megmenti a királykisasszonyt.


(Egész nyáron két rövidnadrágot hajlandó csak felvenni. Mégpedig azokat, melyeknek a derékgumijába a kardját bele tudja tűzni. Más szóba se jöhet.)
Legújabban pedig papás-mamást játszik. Minap hallom a szobából, hogy "Anya!". Megyek be, de Bálint közli, hogy nem nekem szólt, hanem Kamillának. Kamilla az anyuka, ő az apuka és természetesen babájuk is van. Sokszor pedig apáskodik Kamilla felett, mert ő már felnőtt, Kamcsi pedig picike. Ha pedig valaminek örül, köszönetképpen ezt mondja nekem: "Anya, elveszlek feleségül!"
Egyébként is szeret "ellesett" fordulatokat használni, mint hogy "ez igazán meleg helyzet volt", avagy "én is ezt kérdezem magamtól"...

1 megjegyzés:

Kriszti írta...

Boldog szülinapot kívánunk a nagyfiúnak!Puszi!