2013. június 5., szerda

Bortúra három kiskorúval

Tavaly ősszel csak Balázzsal voltunk, idén mind a három gyereket elvittük az EVK-s bortúrára. Edina szervezésében Badacsonyba mentünk, szuper helyekre. A legtöbb problémánk a szállás körül szokott lenni. Sima szállodai szoba esélytelen. A reggeli-esti tejek melegítése miatt ugyanis kell saját kiskonyha. Kell egy háló a gyerekeknek, kell még egy, mert öten egy légtérben aludni nem szuper, s jó ha van egy nappali is, mert Tóni egy éjjeli bagoly, aki hajnalig nyomogatja a kütyüjeit. Nappali-2 háló kombinációjú apartmant pedig nem sok szállodában talál az ember, na itt volt.
Pénteken megnéztük - idén először - a Balatont. Balázs egész közelről is megnézte, konkrétan beleesett. Szerencsére azon a részen, ahol az öt centis vízbe dobálták a kavicsokat. Szombat délelőtt elmentünk kirándulni, délben pedig az Istvándy Pincészetbe mentünk. Ide biztosan visszamegyünk egyszer. Jó borok, gyönyörű helyszín és szuper játszótér. Ezek itt mind mi vagyunk.

A gyerekeket kevésbé a borok, mint inkább a játszótér izgatta, azon belül is a kötélen csúszás volt a nyerő.

Aki épp nem csúszott, az a partvonalról szurkolt. Vagy focizott.

Vagy épp evett-ivott.

Épp hogy leülepedett az ebéd, este a hotelben borvacsora várt ránk. Az étterem közvetlen szomszédságában lévő játszószobában megvacsoráztak a gyerekek, majd két óvónéni szórakoztatta őket.
 Voltak kétségeink, hány fogást bírnak ki a gyerekek, s meddig ülünk mi ilyen szép rendezett sorokban.
Az óvónénik - és a gyerekek - végül nagyon jól teljesítettek. Kamilla és Bálint felváltva hozták ki megmutatni az alkotásaikat (rajzoltak, ragasztottak), Balázs pedig az egyik óvónénit teljes időben foglalkoztatva szintén szuperül elvolt.
Másnap zárásként az állítólag híres (általunk most megismert) káptalantóti termelői piacot néztük meg. Nagy bevásárlást nem csaptunk, csak egy langallóra és a bio-öko kézihajtású körhintára fizettünk be.
Szuper volt, várjuk a következő túrát!